Sådan laver du en fantastisk profil til din singleformidling

Hvilket foto skal jeg tage? Hvilke pseudonymer er dumme, og hvilke er coole? Hvad hører til i min personbeskrivelse? Og hvad hører ikke til?

Flere millioner kontaktannoncer florerer på internettet. Det er selvfølgelig en fordel for alle singler, der er på udkik. Jo større udvalg, jo flere chancer. Der findes dog en ulempe. Hvordan skiller man sig ud fra mængden?

Her giver vi dig nogle tips til, hvordan du fremhæver din profil.

1. Grundregel: Marketing er alt!

Det lyder vel logisk, eller hvad? Det er ikke uden grund, at virksomheder bruger mange penge på reklame. Se dig selv som et produkt, som du vil introducere for mænd eller kvinder. Forestil dig, at dine annoncer vises i et eksklusivt magasin. Du er dog ikke den eneste, der reklamerer for sin person.

De fleste singler ville mene:

Margareta Lund
Ekspert siden 2008
Det er lige gyldigt, hvad der står i min profil. Jeg går selv på jagt!

Det kan du godt gøre. Men hvad gør disse brugere som det første? Rigtigt, de ser på din profil. Forsøg i stedet at lege lidt med frie tekster og billeder i din profil.

Du kan også forsøge flere profiler parallelt for at se, hvilken strategi der giver mest opmærksomhed.

2. Grundregel: Gode billeder og titler

Det er de første ting, som de andre brugere ser umiddelbart, og derfor er de særligt vigtige. Nogle af os var også en gang selv singler, der forsøgte vores held ved online-dating og stod over for lignende problemer. Vi blev hurtigt bevidst om, hvilke faktorer der var afgørende for succesen.

Dit profilbillede:

Her kommer vi tilbage til det eksklusive magasin. Forestil, at du skulle søge efter en person til din virksomhed på grund af hans eller hendes profilbillede. Ville du vælge en, der har uploadet et uheldigt billede fra en våd fest, eller en der ser dig tillidsfuldt ind i øjnene? Det er præcis på samme måde ved online-dating! Du skal være naturlig. Du skal ikke forstille dig. Da dette emne er meget vigtigt for os, har vi skrevet endnu en udførlig artikel med gode råd om det.

Dit motto vedr. profilen:

Indrømmet. Det er ikke nemt at finde et godt motto. Vi søger naturligvis en person, der er der for os. Men det skal man ikke reklamere åbent med, da de ser ud som om, man er en hjælpeløs og ensom person. Undgå derfor følgende negative formulering:

  • „Egentlig tror jeg ikke på online-dating, men en ven insisterede på, at jeg tilmeldte mig.“
  • „Alt er så kedeligt, du kunne være den afveksling, jeg søger.“
  • „Jeg søger en kærlig, sød mand, da min sidste ven var et totalt r*****.“

Ligeså uattraktivt som overdrivelser. Hvis du understreger din kropsbygning, håndværksmæssige evner eller andre egenskaber, kan det evt. føre til en første pinlig date.

Hold dig kort, konkret og ærlig. Hvis du får for få beskeder, kan du prøve nye muligheder.

3. Grundregel: Hvem er du?

Her er det så, at du skal i gang med teksterne. Hvem eller hvad søger du i virkeligheden? På hvilke måder skiller du dig ud? Kun hvis du formulerer dette tydeligt i din profil, har andre brugere muligheden for at reagere på det.

Gør som følger:

  • Udarbejd en liste med egenskaber, som du sætter pris på ved dig selv.
  • Forsøg at lave en form for reklamekampagne derudfra.
  • Det skal du formulere indirekte.

Den indirekte formulering er den afgørende.

Dårligt, da det er direkte:

Margareta Lund
Ekspert siden 2008
Jeg kan godt lide naturen, elsker børn og har hænderne skruet rigtigt på. Jeg søger en kvinde, der er lige sådan.

Bedre, da det er indirekte:

Margareta Lund
Ekspert siden 2008
I går byggede jeg en hule i et træ med mine to nevøer. Så var det, jeg tænkte: Hvor er egentlig den kvinde, som jeg kan bygge en hule til vores børn sammen med?

Forstår I, hvad jeg mener?

Held og lykke med din profil, og tænk på:

  • Det kræver hårdt at arbejde at blive ekspert.
  • Hvis du vil f****, skal du være venlig.
  • Øvelse gør mester.

Margareta Lund
Margareta Lund
Margareta har holdt øje med Danmarks singleformidlinger siden 2008. I medierne anses hun for den førende ekspert inden for "Netdating".